Monday, July 19, 2010

KOLONEL SENDERS MALAYSIA

Tan Sri Muhammad Ali Hashim, Pengerusi dan Ketua Eksekutif Johor Corporation (JCrop) akan meletakan jawatannya dalam syarikat milik Kerajaan Negeri Johoryang diumumkan pada awal minggu lalu.

Beliau yang turut digelar Kolonel (Harlands) Sanders (M) kerana miripnya seperti pengasas KFC yang terkenal,menegaskan tiada alasan lain atau tekanan yang diterimaoleh mana-mana pihak sehingga mendorongnya menghantar surat perletakan jawatan.

Semantara itu, sumber industri berkata, pengunduran orang kuat JCrop itu adalah semata-mata bertujuan membuka laluan kepada kepimpinan baru. Sumber itu berkata, sudah sampai masanya kedua-dua jawatan itu diserahkan kepada pemimpin baru, salepas 28 tahun di bawah kepimpinan Muhammad Ali yang telah berkhidmat dengan syarikat milik Kerajaan Negeri Johor selama lebih 30 tahun.

" Sudah sampai seru, kalau bukan hari ini saya berbuat demikian ( letak jawatan ), lambat laun saya pasti berhenti juga".

Muhammad Ali Hashim
Pengerusi & Ketua Eksekutif
Johor Corporation ( JCorp )

1 comment:

  1. MJ teringat masa awal tahun 80'an, pernah kerja
    kat KFC Sungei Wang-Bukit Bintang. Masa tu KFC
    Sungei Wang baru dibuka dan MJ kerja kat dapur sebagai Cook(goreng ayam je...)Kerja xlah sukar
    tapi gajinye cipot, kalu kene shif malam-habis karja jam 11malam, bus pun xde. Kekadang tidu kat dlm shopping mall atau tidur atas kerusi kat kawasan flet Mesjid India. Bile jam 6pagi barulah balik rumah...

    ReplyDelete